Zarejestruj się    Zaloguj się

ISBN
Cena 70
Ilość stron 93
Opis <p class="align-justify">Napisano już wiele komentarzy do ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Publikacji przeznaczonych dla organów egzekucyjnych też jest sporo. Książka, którą oddajemy w Państwa ręce jest przede wszystkim przewodnikiem dla organów podatkowych, jakimi są wójt, burmistrz czy prezydent miasta, którzy w wyniku nie wywiązywania się zobowiązanych stron ze zobowiązań podatkowych, stają bardzo często w roli wierzyciela. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla nowych pracowników organów podatkowych zajmujących się windykacją podatków, jak również dla tych, którzy o egzekucji wiedzą już wszystko. Pozycja ta prowadzi od postępowania upominawczego, poprzez całą egzekucję, aż do wyegzekwowania należności pieniężnej. Zrozumiałym językiem omówione są w niej m.in. takie zagadnienia jak: termin wysyłania upomnień, kiedy upomnienie uznaje się za doręczone, wystawianie tytułów wykonawczych, w tym opis wymaganych elementów tytułu wykonawczego, środki obrony zobowiązanego przed prowadzoną egzekucją, obowiązki wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym, zawieszenie i umorzenie postępowania egzekucyjnego, koszty egzekucyjne, które obciążają wierzyciela (jak się od nich zwolnić), zbieg egzekucji, postępowanie windykacyjne prowadzone u podatnika w upadłości, windykacja małżonków, rola pełnomocnika w egzekucji administracyjnej, postępowanie egzekucyjne w przypadku braku decyzji ostatecznej. Przedstawiono w niej również krok po kroku postępowania w zakresie egzekucji z nieruchomości prowadzonej coraz częściej przez naczelników urzędów skarbowych. W książce znajduje się też podpowiedź jak dochodzić należności od zobowiązanego w państwie obcym. Chociaż pozycja przeznaczona jest przede wszystkim dla gminnych organów podatkowych, z pewnością pracownicy urzędów skarbowych, niekoniecznie wydziałów egzekucyjnych, również znajdą w niej wiele interesujących wskazówek. Gdy po książkę tę sięgnie podatnik, osoba trzecia odpowiadająca za zobowiązania podatkowe, następca prawny podatnika, inkasent, jednym słowem osoba zobowiązana do ponoszenia ciężaru podatków, znajdzie w niej zrozumiały opis postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez organ podatkowy wespół z organem egzekucyjnym. Dowie się co grozi za niepłacenie podatków, jak w sposób przymusowy organy egzekwują należne podatki oraz jakie środki zaskarżenia i kiedy przysługują zobowiązanemu w postępowaniu egzekucyjnym. </p>

Zakup tego produktu możliwy jest wyłącznie po zarejestrowaniu się.
Prosimy przejdź do logowania
Jeśli nie posiadasz jeszcze konta możesz zarejestrować się tutaj

Ostatni numer

Zapisz się na bezpłatny newsletter aby regularnie otrzymywać nowości.

Sonda

Tytuł sondy

Skąd dowiedziałeś/aś się o naszym czasopiśmie?

Z internetu

Z prasy